نوش جان

خورش کدو حلوایی

مواد مورد نیاز جهت تهیه خورش کدو حلوایی برای 4 نفر

گوشت (ترجیحا ماهیچه) … 500 گرم

لپه … نصف پیمانه

آلو خورشی … 200 گرم

کدو حلوایی بدون پوست … 200 گرم

پیاز … 200 گرم

نمک و فلفل به میزان لازم

آب لیمو … 1 قاشق چای‌خوری

رب گوجه فرنگی … 1 قاشق چای‌خوری

زعفران غلیظ … 1 قاشق چای‌خوری

لطفا توجه بفرمایید که بعد از سرخ کردن، وقتی که کدوها را به خورش اضافه می‌کنیم باید مراقب باشیم تا کدوها له نشوند. کدو خیلی زود پخته می‌‌شود. اگر دوست دارید کدوها کمی ترد باقی بمانند، اجازه بدهید فقط به مدت پنج دقیقه در مرحله آخر با مواد دیگر در خورش بپزد. اما اگر دوست دارید کدوها کاملا نرم شوند، ممکن است لازم شود تا بیست و پنج دقیقه هم اجازه بدهید تا مواد با هم بپزند. بهترین کار این است که خودتان با توجه به ذائقه‌ی خود، با چنگال، نرمی کدوها را امتحان کنید.

طرز تهیه این خورش خوشمزه در ویدئوی زیر قابل مشاهده است. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:

پیاز را نگینی خرد کنید و با روغن سرخ کنید . نصف از آن را زرد چوبه بزنید و به بقیه پیاز داغ گوشت تکه شده را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب گوشت جمع شود بعد به آن آب جوش اضافه کنید و بگذارید گوشت پخته شود و 2 پیمانه آب داشته باشد. لپه را هم که از 1 ساعت قبل در آب خیسانده اید بگذارید بپزد و نصف پیمانه آب داشته باشد.

کدو ها را پوست بگیرید و یک لایه نازک از قسمت داخل کدو را هم جدا کنید و به قطر 1 سانت و به شکلی که دوست دارید خرد کنید و در روغن سرخ کنید.

لپه پخته شده که نصف پیمانه آب دارد  را به گوشت پخته شده که 2 پیمانه آب دارد و همینطور رب گوجه فرنگی، فلفل قرمز، نمک و پیاز داغی که به آن زرد چوبه زده اید، آب لیمو و آلو ها را اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید و بگذارید مواد 30 دقیقه با هم بپزند. بعد زعفران آب کرده و کدوهای سرخ شده را به خورش اضافه کنید و بگذارید تا کدوها به نرمی دلخواه برسند.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress