نوش جان

نان برنجی

مواد مورد نیاز برای تهیه شیرینی نان برنجی

آرد برنج خیلی نرم … 500 گرم

روغن جامد … 250 گرم

پودر قند … 175 گرم

تخم مرغ … 1 عدد

تخم خرفه (Poppy Seed) در صورت نمایل

زعفران آب کرده غلیظ … 1 قاشق غذاخوری

گلاب … یک ونیم پیمانه (اگر گلاب نداشتید از وانیل استفاده کنید: یک چهارم قاشق چایخوری  وانیل و 1و نیم پیمانه آب)

روش تهیه این شیرینی خوشمزه محلی را که به طور ویژه برای نوروز آماده کرده‌ایم می توانید در ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه و توضیحات بیشتر:

آرد برنج را با پودر قند کاملا مخلوط کنید و روغن جامد را که در دمای محیط نرم شده است به مخلوط اضافه کنید و به مدت 5 دقیقه ورز دهید.

زعفران آب کرده غلیظ را به گلاب اضافه کنید.

سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و با همزن (برقی یا دستی) هر دو را بزنید تا سفیده پف کند وکمی رنگ زرده عوض شود. بعد سفیده و زرده زده شده را با هم کمی مخلوط کنید اما خیلی هم نزنید چون پف آن میخوابد. حالا تخم مرغ ها را به همراه مخلوط گلاب و زعفران به آرد برنج و پودر قند و روغن که آماده کرده اید اضافه کنید و 5 دقیقه ورز دهید. خمیر را در کیسه فریزر بریزید و 24 ساعت در دمای آشپزخانه قرار دهید.

بعد از 24 ساعت، از خمیر گلوله هایی به اندازه یک گردوی کوچک بر دارید بین دو دست گرد کنید و در یک ماهی تابه نچسب بگذارید، کمی آنرا فشار دهید و روی آن چند دانه تخم خرفه قرار دهید. نان برنجی ها را در فر با دمای 240 درجه سانتیگراد (یا 460 درجه فارنهایت) به مدت 20 دقیقه بگذارید و بعد از سرد شدن جابجا کنید.

توجه: اگر گلاب نداشتید شکر را در آب بریزید و روی حرارت قراردهید تا شکر حل شود سرد که شد وانیل و آرد و روغن را به آن اضافه کنید و بقیه مراحل را انجام دهید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 Comment

  1. سارا

    2018-03-26 at 2:00 ق.ظ

    سلام
    این مواد برای چند نفر کافی است؟ ممنون میشم سریع جواب بدید

Comments are closed.

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress