نوش جان

سبزی پلو با ماهی

مواد مورد نیاز جهت تهبه سبزی پلو ماهی برای 2 نفر
برنج … 2 پیمانه
ماهی … 400 گرم
سبزی پلو (تره و جعفری و شبت و گشنیز و کمی شنبلیله یا سیر تازه) پاک کرده و خرد شده … 200 گرم
روغن و نمک و فلفل به میزان لازم
زعفران آب کرده و دارچین و پودر گل سرخ در صورت تمایل به میزان لازم
سیب زمینی ورقه شده برای کف قابلمه به میزان لازم

مواد مورد نیاز برای آغشته کردن ماهی (در صورت تمایل):
تخم مرغ … 2 عدد
آرد سفید … 1 پیمانه
آرد سوخاری … 1 پیمانه
روش تهیه سبزی‌پلو با ماهی را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده نمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه و توضیحات بیشتر:
برنج را بعد از پاک کردن و شستن 2 ساعت در آب سرد و نمک بخیسانید. 2 لیتر آب را در یک قابلمه به جوش بیاورید و آب برنج را که خیسانده اید خارج کنید. برنج را همراه نمک به آب در حال جوش اضافه کنید.
برای سبزی‌پلو، برنج را نسبت به بقیه پلوها کمی سفت تر از روی حرارت بر دارید و وارد آبکش کنید چون سبزی را که لای پلو می دهید باعث نرم شدن برنج میشود. در ضمن شما می توانید سبزی خرد شده و سیر رنده شده را به برنج در حال جوش هم اضافه کنید و 3 دقیقه بعد از روی حرارت بر دارید. برای اینکه سیزیها به هدر نرود با یک ظرف دسته دار آب و سبزی توی قابلمه را کنار بزنید و از برنج کف صافی بریزید و بعد بقیه برنجها و سبزی را روی آن بدهید.
وقتی که برنج و سبزی آب کش شد، در صورت تمایل، کف یک قابلمه را 2 قاشق غذاخوری روغن و 1 قاشق چای‌خوری زعفران آب کرده بریزید و سیب زمینی ورقه شده که نمک به آن پاشیده اید یا نان نازک قرار دهید. برنج آبکش شده و سبزی را روی آن بریزید و اگر دوست داشتید می توانید در پایان 1 قاشق چای‌خوری دارچین و 1 قاشق چای‌خوری پودر گل سرخ را روی پلو بدهید و ظرف پلو را روی حرارت بالا بگذارید. وقتی پلو بخار کرد حرارت را کم کنید و دمکنی بگذارید و اجازه بدهید پلو به مدت 45 تا 60 دم بکشد.
و اما برای آماده کردن ماهی، به پودر سوخاری نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. تخم مرغ ها را در یک ظرف بشکنید و با چنگال بزنید تا سفیده و زرده مخلوط شوند. حالا ماهی را که پوست کنده و شسته اید و خشک کرده اید، اول در آرد بغلتانید و بعد در تخم مرغ زده شده بغلتانید و سپس در آرد سوخاری که به آن ادویه زده اید بغلتانید.
روغن را در ماهی تابه کمی داغ کنید، ماهی را درون آن قرار دهید و 3 دقیقه هر طرف ماهی را سرخ کنید تا سوخاری شود.
اگر نخواستید ماهی سوخاری شود، می توانید به ماهی نمک و فلفل و پودر سیر و زرد چوبه بزنید یا در فر بگذارید یا در ماهی تابه با روغن که درب آن را بسته اید بپزید. همچنین برای سرخ کردن ماهی می توانید ماهی را فقط در آرد و نمک و فلفل و زرد چوبه بغلتانید و در روغن سرخ کنید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress