نوش جان

بیگل

مواد مورد نیاز جهت تهیه بیگل:
آرد سفید … 450 گرم
مایه خمیر … یک و نیم قاشق چای‌خوری
آب ولرم (41 درجه سانتیگراد) … یک و یک‌چهارم پیمانه
نمک … یک و نیم قاشق چای‌خوری
تخم مرغ … یک عدد
دانه کنجد به میزان دلخواه
طرز تهیه این بیگل‌های خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
نیمی از آرد را به همراه مایه خمیر و آب در یک ظرف کاملا مخلوط کنید. در ظرف را بپوشانید و بگذارید نیم‌ساعت در جای گرم باقی بماند تا حجمش دو برابر شود و مایه خمیر فعال شود.
حالا نمک و مابقی آرد را به این مخلوط اضافه کنید و مخلوط کنید. خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید. خمیر را به شکل یک کره در آورده و آن را داخل ظرف برگردانید (طوری که بخشی از کره که سطح آن صاف است رو به بالا باشد). درب ظرف را بپوشانید و آن را به مدت دو ساعت یا تا زمانی که حجم خمیر دو برابر شود در جای گرم قرار دهید.
حالا خمیر را از دیواره‌های ظرف جدا کنید تا هوای آن خارج شود. خمیر را به هشت قطعه مساوی تقسیم کنید. قطعات خمیر را به صورت توپ دربیاورید. روی سطحی که آرد پاشیده‌ای فشار دهید تا دیسکی به ضخامت یک و نیم سانتیمتر به دست بیاید. بعد وسط دیسک را با انگشت سوراخ کنید و آرام آرام بیگل را دور انگشت بچرخانید و بکشید تا وسط آن سوراخ شود. سطح بیگل‌ها را آرد بپاشید و با کیسه سلفون بپوشانید و اجازه بدهید به مدت نیم ساعت استراحت کنند.
در این حین در یک ظرف به عمق چهار تا پنج سانتیمتر آب بریزید و یگذارید به جوش بیاید. به آب دو قاشق چای‌خوری نمک و عسل اضافه کنید. حالا بیگل‌ها را داخل آب بیاندازید و بگذارید دو دقیقه هر طرف بیگل در آب در حال جوش بماند.
بعد بگذارید بیگل‌ها روی یک سطح آبشان گرفته شود. حالا، کف یک ظرف فر را کمی چرب کنید. بیگل‌ها را روی ظرف بچینید. روی بیگل‌ها را با یک تخم مرغ زده شده فرچه بکشید و کنجد بریزید. بیگل‌ها را به مدت 25 دقیقه تا نیم ساعت در فری که پیشتر روشن کرده‌اید (درجه حرارت 200 سانتیگراد یا 400 فارنهایت) بگذارید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

6 Comments

  1. مسیح

    2016-06-28 at 11:23 ب.ظ

    besyar ali mamnon.

  2. مسیح

    2016-06-29 at 5:20 ب.ظ

    سلام من این نان رو درست کردم همه ی مراحل خوب رفت اما وقتی توی آب جوش گذاشتم بعدچند ثانیه چروک میشد و پفش میخوابید و بعد چند ساعتم خیلی سفت شد علتش چیه و آیا میشه بدون جوشاندن بزاریم توی فر؟

    • nooshejaan

      2016-07-05 at 7:23 ب.ظ

      خمیر بیگل باید در آب جوش انداخته شود. خمیرتان شل نبود وقتی داخل آب می انداختید؟

  3. مسیح

    2016-08-21 at 9:09 ب.ظ

    ممنون که پاسخ دادید نمیدونم بار اولی بود که درست میکردم امااکثر نانهام خوب میشه یعنی با تمرین و تکرار خوب میشه یا باید کار دیگه ای انجام بدم که نرم و بهتر وماندگارتر بشه

    • مسیح

      2016-08-21 at 9:22 ب.ظ

      راستی خمیرم مثل توی فیلم بود وباورم نمیشد توی آب جوش که میزاشتم چروک میشد طعمش عالی بود اما بعد دوساعت سفت شد
      ممنون از وقتی که میزارید آشپزیتونم حرف نداره

  4. ناشناس

    2016-09-16 at 7:09 ق.ظ

    سپاس کدبانوی محترم. جالب بود.

Comments are closed.

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress