نوش جان

دلمه کدو سبز

دلمه کدو سبز برای 4 نفر
کدو سبز متوسط … 9 عدد (بهتر است همه یک اندازه باشند)ر
گوشت چرخ کرده … 250 گرم
پیاز … 150 گرم
سیر … 2 حبه
پنیر پیتزا … 150 گرم
زعفران آبکرده غلیظ … 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه و روغن به میزان لازم
شکر حداقل یک قاشق غذاخوری
سرکه … یک پیمانه
سبزی خشک ریحان یا مرزه … 2 قاشق غذاخوری
اگر مایلید با اضافه کدوها، پوره کدو حلوایی درست کنید:
پیاز داغ چیپسی … 2 قاشق غذاخوری (روش تهیه پیاز داغ چیپسی را می‌توانید از اینجا مشاهده فرمایید)ر
نعناع خشک … 1 قاشق غذاخوری
ماست کیسه ای یا کشک … یک پیمانه
طرز تهیه این دلمه های خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
پیاز را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و بگذارید در ظرف مناسب بدون روغن روی حرارت کم تا آب آن جمع شود. بعد به آن روغن اضافه کنید و تفت دهید. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و تفت دهید. بعد گوشت و نمک و فلفل را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید که گوشت یک تکه نشود و تفت دهید. بعد سیزی خشک را اضافه کنید و مخلوط کنید. درب قابلمه را ببندید روی حرارت خیلی کم تا مواد طعمشان را به هم بدهند.
کدوها را بعد از شستن به قطعات 4 سانتی تقسیم کنید و داخل کدوها را خالی کنید. به شکلی که روی دیواره کدو ها نیم سانت و از انتها یک سانت باقی بماند.
سرکه را در یک ظرف مناسب بریزید و روی حرارت خیلی کم قرار دهید و به آن شکر و زعفران آبکرده و فلفل سیاه و 2 قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید. وقتی شکر آب شد از روی حرارت بر دارید و این مایع را کف یک ظرف پیرکس بریزید. از مواد گوشتی درون کدوها راپر کنید و فشرده کنید و در ظرف مخلوط سرکه کنار هم قرار دهید. ظرف را روی حرارت بگذارید (بهتر است از شعله پخش کن استفاده کنید). روی ظرف را کاغذ آلومینیوم به عنوان درب قرار دهید و با چنگال چند سوراخ روی کاغذ ایجاد کنید تا بخار خارج شود. بعد از 10 تا 15 دقیقه، کاغذ آلومنیوم را بردارید و از سرکه درون ظرف روی دلمه ها بدهید تا دلمه ها طعم دار شوند. یک بار دیگر این کار را بعد از 10 تا 15 دقیقه تکرار کنید. مراقب باشید حرارت طوری نباشد کخ کدوها له شوند. کدوها باید کمی تردی خود را حفظ کنند. حداقل نیم ساعت به پخت ادامه دهید و بعد ار روی حرارت بر دارید. روی هر کدام از دلمه ها مقداری پنیر پیتزا قرار دهید و در فر که 15 قبل با حرارت 175 روشن کرده اید طبقه بالا و حرارت از بالا (broiler) به دلمه ها بخورد تا پنیر طلایی شود.
و اما موادی که از درون کدوها خارج کرده اید را روی حرارت کم بگذارید تا نرم و کاملا پخته و له شوند و آبش جمع شود سپس در یک ظرف کمی روغن بریزید و بگذارید روی حرارت کم به آن 1 قاشق چای خوری زردچوبه اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس نعناع خشک را اضافه کنید و بلافاصله از روی حرارت بر دارید تا نعناع نسوزد. به آن پیاز داغ چیپسی و نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و مخلوط را به کدو پخته شده و له شده اضافه کنید. مخلوط کنید و بگذارید روی حرارت خیلی کم به مدت 10 دقیقه تا مواد طعمشان را به هم بدهند و همراه کشک یا ماست کیسه ای کنار دلمه میل کنید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress