نوش جان

ماکارونی

ماکارونی برای 3 نفر
اسپاگتی … 250 گرم
گوشت چرخ کرده … 250 گرم
پیاز …200 گرم
هویج شسته شده نگینی خرد شده … 1 عدد (در صورت تمایل)
نخود سبز … یک دوم پیمانه (در صورت تمایل )
رب گوجه فرنگی … 2 قاشق غذاخوری
سیب زمینی … به میزان لازم
زرد چوبه … 2 قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل و روغن به میزان لازم
آویشن … در صورت تمایل یک قاشق چای‌خوری
طرز تهیه ماکارونی خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
پیاز را نگینی خرد کنید و بدون روغن بگذارید روی حرارت کم تا پیاز نرم شود و آب آن جمع گردد. بعد به آن 2 قاشق غذاخوری روغن و 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس گوشت را اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا آب گوشت جمع شود و تفت داده شود. گوشت و پیاز را در قسمتی از ظرف جمع کنید و در بخش خالی ماهی تابه، رب گوجه را تفت دهید. سپس با گوشت در حال تفت خوردن مخلوط کنید و به آن نمک و فلفل و آویشن را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. در همین مرحله هویج نگینی خرد شده و نخود سبز را اضافه کنید و مخلوط کنید. یک پیمانه آب جوش اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید. وقتی مواد بجوش آمد حرارت را کم کنید تا 15 یا 20 دقیقه که گوشت بپزد و مواد طعمشان را به هم بدهند.
اگر می خواهید ماکارانی را دم کنید برای کف قابلمه سیب زمینی را حلقه ای آماده کنید. (می توانید از نان نازک هم استفاده کنید).
با توجه به میزان ماکارونی در یک قابلمه آب بریزید و بگذارید بجوش بیاید. بعد در آب به جوش آمده 1 قاشق چای‌خوری زرد چوبه و مقداری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن بریزید (برای اینکه اسپاگتی‌ها به هم نچسبند). بعد اسپاگتی را اضافه کنید و اجازه دهید اسپاگتی نرم شود سپس اسپاگتی در حال جوش را وارد صافی کنید و روی آن آب ولرم بگیرید و اجازه دهید آب کاملا خارج شود.
اگر نخواستید ماکارانی را دم کنید، از اسپاگتی در ظرف بکشید و روی آن از مواد گوشتی آماده شده قرار دهید و سرو کنید.
اگر خواستید ماکارانی را دم کنید کف یک قابلمه را 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید بعد سیب زمینی یا نان قرار دهید و روی سیب زمینی نمک و زعفران آب کرده (در صورت تمایل) بریزید و از اسپاگتی روی آن قرار دهید. روی اسپاگتی از مواد گوشتی بگذارید و ادامه دهید تا مواد تمام شود. حتما لایه بالایی از مواد گوشتی باشد تا ماکارونی خشک نشود.5 دقیقه حرارت را زیاد کنید وقتی مواد بخار کرد حرارت را کم کنید و دمکنی بگذارید تا 30 یا 45 دقیقه که ماکارونی دم بکشد.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress