نوش جان

نان بلکی

nan bolki نان بلکی

نان | 2017-05-15 | By

چاپ دستور تهیه
نان بلکی
نان بلکی یا ساندویچی که به چیباتا نیز مشهور است از جمله اولین نان های فانتری است که حدود سال 1315 وارد ایران شد. این نان ساندویچی خوشمزه طعم دلچسبی دارد و عطر و طعم آن برای بسیاری خاطره انگیز می باشد. شما می توانید با کمی صرف وقت این نان خوشمزه را در خانه تهیه کرده، ساندویچ مورد علاقه خود را با آن درست کنید و میل نمایید.
nan bolki نان بلکی
وعده ها
5 نان
مواد اولیه
  • 3 پیمانه آرد سفید یا آرد سنگک
  • 1.5 پیمانه آب ولرم
  • 4 گرم مخمر حدودا یک قاشق چی خوری
  • 1 قاشق چای خوری نمک
وعده ها
5 نان
مواد اولیه
  • 3 پیمانه آرد سفید یا آرد سنگک
  • 1.5 پیمانه آب ولرم
  • 4 گرم مخمر حدودا یک قاشق چی خوری
  • 1 قاشق چای خوری نمک
nan bolki نان بلکی
دستورالعمل ها
  1. نیمی از آب را با نمک مخلوط کنید تا حل شود.
  2. نیمی دیگر از آب را با مخمر مخلوط کنید تا فعال شود و از سالم بودن مخمر مطمئن شوید. مخمر سالم بعد از حدود ده دقیقه کف می کند.
  3. هر دو مخلوط را با هم در یک ظرف گود مخلوط کنید. به مرور آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیری به سفتی ماست بدست بیاید. توجه بفرمایید که این خمیر (مثل خمیر نان سنگک) شل می باشد و وقتی که ظرف را کج می کنید روان می شود.
  4. روی ظرف خمیر را بپوشانید و در دمای 20 درجه سانتیگراد (یا 70 فارنهایت) به مدت 18 تا 20 ساعت قرار دهید تا خمیر پف کند و ترش شود.
  5. روی یک سطح صاف مقدار زیادی آرد بریزید. خمیر را به کمک دستتان، که با آب مرطوب می کنید، منسجم کنید و به سطح آغشته به آرد منتقل کنید. روی خمیر را آردپاشی کنید.
  6. خمیر را آرام آرام از اطراف به وسط جمع کنید تا کمی منسجم شود. سپس خمیر را به شکل یه مستطیل دربیاورید.
  7. فر را با درجه 200 سانتیگراد یا 400 فارنهایت روشن کنید تا گرم شود.
  8. خمیر را به 4 یا 5 قسمت تقسیم کنید و سپس به کمک کاردک آشپزخانه خمیر را به یک قالب نچسب که آردپاشی کرده اید منتقل کنید. خمیرها را با فاصله از هم قرار دهید. بعد روی خمیر را یک دستمال مرطوب بکشید و اجازه دهید خمیر به مدت یک ساعت استراحت کند.
  9. بعد از یک ساعت، خمیر را در فر قرار دهید به مدت 5 دقیقه. سپس 5 دقیقه هم گریل را روشن کنید تا کاملا پخته شود. زمان پخت برای فرهای مختلف و همینطور ضخامت نان شما متفاوت خواهد بود.
این دستورغذا را منتشرکنید

نان بلکی یا چیپاتا که به نان ساندویچی نیز معروف است از حدود سال 1315 وارد ایران شد. برای تهیه این نان به مواد زیادی نیاز ندارید و روش کار بسیار ساده است. تنها به مقدار قابل توجهی زمان نیاز دارید تا در طی آن خمیر پف کرده و ترش شود. امیدواریم از خوردن این نان خوشمزه لذت ببرید.
طرز تهیه نان بلکی را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress