نوش جان

شیرینی خرمایی

مواد مورد نیاز:
آرد گندم … 500 گرم
کره … 200 گرم
ماست … 2 قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر … 1 قاشق چای‌خوری
گلاب … 5 قاشق غذاخوری
خرما … 300 گرم
زرده تخم مرغ … 2 عدد
گردو … 100 گرم
دارچین در صورت تمایل … 1 قاشق چای‌خوری
طرز تهیه این شیرینی‌های خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
کره را در ظرفی گذاشته و روی کتری که در حال جوش است قرار دهید تا آب شود. سپس از روی کتری بر دارید و به آن ماست را اضافه کنید و مخلوط کنید.
آرد و بیکینگ پودر را مخلوط کنید.
پوست خرما را بگیرید و از چرخ گوشت رد کنید یا له کنید. به آن گلاب و دارچین را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید. از آن گلوله هایی به اندازه یک فندق بردارید و گرد کنید. اگر لازم بود در آرد بغلتانید.
آرد را قاشق قاشق از یک الک ریز رد کنید و در کره و ماست بریزید و هم بزنید تا تمام آرد تمام شود. بعد فقط 3 دقیقه ورز دهید. خمیر را در یک نایلون بگذارید و 2 ساعت در محیط آشپز خانه قرار دهید. بعد از این مدت یک ماهی تابه نچسب را آماده کنید و از خمیر، گلوله هایی به اندازه یک گردو بر دارید و آن را پهن کنید. در وسط آن از خرمای آماده شده بگذارید، فرم دهید و در ماهی تابه بگذارید. روی شیرینی ها یک گردو بگذارید و روی آن زرده تخم مرغ و زعفران آب کرده بمالید.
شیرینی ها را در فر که 15 دقیقه قبل روشن کرده اید (درجه 175 سانتیگراد یا 350 فارنهایت) به مدت 20 دقیقه بگذارید تا طلایی شود. اگر سطح شیرینی های شما بعد از این مدت طلایی نشده بود 10 دقیقه دیگر ادامه دهید. بعد از آماده شدن شیرینی ها اجازه دهید کاملا سرد شوند و بعدا جابجا کنید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress