نوش جان

رشته پلوی دامغانی

امروز می‌خواهیم برای شما طرز تهیه‌ی یک نوع خاص از رشته‌پلو را آموزش بدهیم که حتی از رشته‌ پلوی معمولی هم خوشمزه تر است. امیدواریم که به خصوص اگر این غذا را تا کنون امتحان نکرده باشید با دیدن دستور پخت امروز، آن را تهیه و میل کنید.

مواد لازم جهت تهیه‌ی رشته پلوی دامغانی برای چهار نفر:

برنج … 2 پیمانه

لوبیا چشم بلبلی … یک و نیم پیمانه

رشته پلویی … 200 گرم

شوید … 1 پیمانه

سیر رنده شده … 2حبه

گوشت چرخ‌کرده یا میگو … 400 گرم

پیاز داغ … نصف پیمانه

روغن و زعفران به میزان لازم

آب ونمک به میزان لازم

خلاصه‌ی دستور پخت:

لوبیا را بپزید تا نرم شود و آب آن کشیده شود. برنج را، بعد از اینکه 2 ساعت در آب سرد خیس خورد، در آب جوش به همراه نمک و زرد چوبه بریزید وقبل از اینکه نیم پز شود رشته پلویی را که به اندازه های 3 سانتی کرده اید همراه سیر به آن اضافه کنید. بعد از 3 دقیقه، لوبیای پخته شده و شوید را اضافه کرده ومخلوط کنید ودر آبکش بریزید.  بعد از اینکه آب برنج گرفته شد آن را وارد قابلمه ای که ته آن کمی روغن ریخته اید کنید، روی حرارت بالا قرار دهید و بعد از اینکه پلو بخار کرد، دم کنی را بگذارید وبه مدت نیم ساعت پلو را دم بدهید.

پیاز داغ،  زرد چوبه، گوشت چرخ کرده ونمک وفلفل را با هم روی حرارت قرار داده، مخلوط کرده وتفت بدهید. وقتی آب گوشت جمع شد، یک پیمانه آب داغ اضافه کنید و بگذارید نیم ساعت پخته شود تا آب آن جمع شود. می توانید گوشت پخته شده را لای پلو بریزید و یا در کنار پلو میل نمایید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress