نوش جان

هویج پلوی ویژه

مواد مورد نیاز جهت تهیه هویج پلو ویژه برای 4 نفر

برنج … 2 پیمانه

نخود فرنگی … 1 پیمانه

هویج نیم پز نگینی خرد شده … 1 پیمانه

گوشت مرغ خرد شده … 200 گرم

فلفل سبز تند … با توجه به ذائقه

پیاز … 1 عدد 50 گرم

زعفران آب کرده … 3 قاشق غذاخوری

نمک، روغن و آب  …  به میزان لازم

سیب زمینی حلقه ای خرد شده برای ته دیگ … به میزان لازم

طرز تهیه‌ی هویج‌پلوی ویژه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده نمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:

برنج را در آب بخیسانید. نخود سبز را همراه نمک نیم ساعت در آب بپزید ( از کنسرو هم می توانید استفاده کنید). هویج را بعد از تمیز کردن، نیم پز کنید و به قطعات 1 سانتی خرد کنید. فلفل سبز را حلقه ای خرد کنید.

گوشت مرغ را به قطعات 2 سانتی خرد کنید و با 1 پیاز بگذارید تا با آب خود مرغ بین نیم ساعت تا 45دقیقه پخته شود. اگر آب آن کم بود آب داغ اضافه کنید و نمک بزنید تا مرغ بپزد و آب آن جمع شود.

در یک قابلمه 2 لیتر آب بریزید روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. برنج را که قبلا خیسانده اید آب آنرا خالی کنید و وارد قابلمه ای که آب آن بجوش آمده است کنید و نمک هم اضافه کنید. بعد از نیم پز شدن برنج، هویج و نخود فرنگی و فلفل را اضافه کنید، مخلوط کنید و وارد آبکش کنید تا آب آن جمع شود.

کف یک قابلمه را 2 قاشق غذاخوری روغن و 1 قاشق غذاخوری زعفران آب کرده بریزید. سیب زمینی ها را کف قابلمه بچینید و روی آن نمک بپاشید. از مخلوط پلو روی آن بریزید بعد مقداری از گوشت را بریزید و به این ترتیب ادامه دهید تا مواد تمام شود. درب قابلمه را ببندید، قابلمه را روی حرارت متوسط به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا پلو بخار کند. 2 قاشق غذاخوری روغن و 2 قاشق غذاخوری زعفران آب کرده را روی پلو بریزید، دمکنی بگذارید و حرارت را کم کنید به مدت نیم ساعت تا 45 دقیقه که پلو دم بکشد.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress