نوش جان

فرنی آرد برنج ویژه

مواد مورد نیاز جهت تهیه‌ فرنی آرد برنج ویژه برای یک نفر
• فرنی ساده:
آرد برنج نرم … 3 قاشق غذاخوری
شیر سرد … 500 گرم
شکر … 6 قاشق غذاخوری
گلاب … نصف پیمانه
• فرنی زعفرانی:
آرد برنج نرم … 3 قاشق غذاخوری
شیر سرد … 500 گرم
شکر … 6 قاشق غذاخوری
گلاب … نصف پیمانه
زعفران … یک قاشق غذاخوری
• فرنی نسکافه:
آرد برنج نرم … 3 قاشق غذاخوری
شیر سرد … 500 گرم
شکر … 6 قاشق غذاخوری
پودر نسکافه … یک قاشق غذاخوری
• فرنی شکلات:
آرد برنج نرم … 3 قاشق غذاخوری
شیر سرد … 500 گرم
شکر … 6 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو … یک قاشق چای‌خوری

روش تهیه این فرنی‌های خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
فرنی ساده:
شیر سرد را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر در شیر حل شود. آرد برنج را کم کم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و گلوله نشود. حالا این مخلوط را روی حرارت بسیار کم قرار دهید و مرتب هم بزنید بین نیم ساعت تا 45 دقیقه تا قوام بیاید و فرنی سفت شود و غلظت پیدا کند. به این مواد گلاب را اضافه کنید و روی حرارت بسیار کم مخلوط کنید. دو سه دقیقه اجازه دهید گلاب به خورد مواد دیگر برود.
فرنی زعفرانی:
شیر سرد را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر در شیر حل شود. آرد برنج را کم کم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و گلوله نشود. حالا این مخلوط را روی حرارت بسیار کم قرار دهید و مرتب هم بزنید بین نیم ساعت تا 45 دقیقه تا قوام بیاید و فرنی سفت شود و غلظت پیدا کند. به این مواد گلاب را اضافه کنید و روی حرارت بسیار کم مخلوط کنید. دو سه دقیقه اجازه دهید گلاب به خورد مواد دیگر برود. در این مرحله زعفران را به فرنی اضافه کنید و مخلوط کنید.
فرنی شکلاتی:
شیر سرد را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر در شیر حل شود. آرد برنج را کم کم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و گلوله نشود. حالا این مخلوط را روی حرارت بسیار کم قرار دهید و مرتب هم بزنید بین نیم ساعت تا 45 دقیقه تا قوام بیاید و فرنی سفت شود و غلظت پیدا کند. به این مواد پودر کاکائو را اضافه کنید و مخلوط کنید.
فرنی نسکافه‌ای:
شیر سرد را با شکر مخلوط کنید و هم بزنید تا شکر در شیر حل شود. آرد برنج را کم کم به شیر اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و گلوله نشود. حالا این مخلوط را روی حرارت بسیار کم قرار دهید و مرتب هم بزنید بین نیم ساعت تا 45 دقیقه تا قوام بیاید و فرنی سفت شود و غلظت پیدا کند. به این مواد پودر نسکافه را اضافه کنید و مخلوط کنید.
فرنی‌های را در ظرف‌های کوچک یک نفره بکشید و بگذارید خنک شوند.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress