نوش جان

رشته پلو

مواد مورد نیاز جهت تهیه رشته پلو برای 3 نفر
برنج … 2 پیمانه
رشته پلویی … 250 گرم
گوشت چرخ کرده … 250 گرم
پیاز … 100 گرم
فلفل و نمک به میزان لازم
زعفران آب کرده … 1 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم
سیر رنده شده … 1 حبه
کشمش … 1 پیمانه
طرز تهیه این غذای خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
برنج را بعد از شستن 2 ساعت در آب سرد ونمک بخیسانید. سپس در یک قابلمه 2 لیتر آب بریزید روی حرارت قرار دهید وقتی که به جوش آمد آب برنج را خالی کنید و همراه نمک وارد آب در حال جوش کنید. 5 دقیقه که برنج جوشید رشته ها را که به قطعات 5 سانتی تقسیم کرده اید کم کم به برنج در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید مواد 5 دقیقه دیگر با هم بجوشند سپس مواد را وارد صافی کنید و روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید تا آب برنج و رشته خارج شود.
در یک قابلمه 2 قاشق غذاخوری روغن و 2 قاشق غذاخوری آب بریزید و روی حرارت قرار دهید (می توانید کف قابلمه سیب زمینی حلقه شده یا نان بگذارید و زعفران آب کرده روی آن بدهید)، بعد برنج و رشته آبکش شده را روی آن بریزید و حرارت را زیاد کنید وقتی پلو بخار کرد، حدودا 5 دقیقه بعد، حرارت را کم کنید و دمکنی بگذارید تا 45 دقیقه یا 1 ساعت که پلو دم بکشد. در هنگام سرو 2 یا 3 قاشق غذاخوری روغن داغ کرده روی پلو بدهید.
همراه رشته پلو کشمش و گوشت قلقلی خورده میشود. کشمش را بعد از شستن وقتی آب آن جمع شد در کمی روغن تفت دهید. برای گوشت قلقلی، گوشت را با پیاز رنده شده که آب آن گرفته شده است و سیر رنده شده و نمک و فلفل مخلوط کنید تا انسجام پیدا کند. بعد از مخلوط به اندازه های فندق بر دارید و در دست قلقلی کنید و در کمی روغن تفت دهید. درب ظرف را ببندید تا آب گوشت جمع شود و گوشت پخته شود و سرو کنید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress