نوش جان

شیرینی مارمالادی

شیرینی مارمالادی
آرد شیرینی پزی … 200 گرم
تخم مرغ … 1عدد
پودر شکر (شکر را آسیاب کنید یا از شکر شیرینی پزی استفاده کنید) … 150 گرم
کره … 125 گرم
بیکینگ پودر … یک چهارم قاشق چای‌خوری
نمک … یک قاشق چای‌خوری
وانیل … یک چهارم قاشق چای‌خوری
شکلات آب شده … 2 قاشق غذاخوری برای تزیین
مارمالاد … یک پیمانه

مواد لازم برای تهیه مارمالاد پرتقال
پرتقال … 500 گرم
شکر … 1 پیمانه
ورقه ژلاتین … 6 عدد (یا پودر ژلاتین … 2 قاشق غذاخوری)

طرز تهیه این شیرینی‌های خوشمزه را می‌توانید در ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
کره و تخم مرغ را 1 ساعت قبل در محیط آشپز خانه قرار دهید تا کره نرم شود. کره و پودر شکر را با هم مخلوط کنید و 2 دقیقه با همزن بزنید. سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه کنید و 2 دقیقه دیگر با همزن بزنید. مواد خشک را با هم مخلوط کنید و کم کم به مواد مایع اضافه کنید. هر کجا که مایع سفت شد بقیه کار را با دست انجام دهید تا مواد با هم مخلوط شوند و خمیر منسجم گردد. سپس خمیر را در کیسه نایلون قرار دهید و 1 ساعت در یخچال بگذارید.
کمی آرد روی یک سطح صاف بپاشید خمیر را با وردنه به ضخامت 3 میلیمتر پهن کنید و با کاتر دلخواه قالب بزنید. مرتب کاتر را به آرد آغشته کنید و خمیر ها را در سینی نچسب بگذارید. وقتی یک سری از خمیر را قالب زدید خمیر باقیماده را منسجم کنید و دوباره پهن کنید. کاتر بزنید تا تمام خمیر قالب بخورد. در فر با درجه 175 سانتیگراد (یا 350 فارنهایت) که یک ربع قبل روشن کرده اید طبقه وسط به مدت 15 دقیقه بگذارید. بعد از این مدت شیرینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید کاملا سرد شود. سپس از مارمالاد بین دو شیرینی قرار دهید کمی فشرده کنید و روی شیرینی را یا با مارمالاد یا شکلات آب شده تزیین کنید.
روش تهیه مارمالاد پرتقال
ورقه ژلاتین را در آب سرد بگذارید تا نرم شود. یا پودر ژلاتین را در یک چهارم پیمانه آب سرد مخلوط کنید. مغز پرتقالها را جدا کنید و در مخلوط کن بریزید و مایع بدست آمده را با شکر مخلوط کنید. روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید. ژلاتین را به پرتقال‌ها اضافه کنید و کمی هم بزنید. از روی حرارت بر دارید و بعد از سرد شدن بگذارید در یخچال تا سرد شود و خودش را بگیرد.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress