نوش جان

رولت خرما

رولت خرما
خرما … 1 کیلو
آرد … یک پیمانه
پودر پسته … یک دوم پیمانه
پودر گردو … یک دوم پیمانه
کره … 50 گرم
روغن مایع … یک دوم پیمانه
پودر هل … یک دوم پیمانه
پودر نارگیل (برای تزیین) … 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه این رولت خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
کره را روی حرارت غیر مستیم آب کنید و با روغن مخلوط کنید.
آرد را در ظرف مناسب روی حرارت خیلی کم قراردهید مرتب هم بزنید به مدت نیم ساعت تا بوی آرد را احساس کنید. سپس کره و روغن مخلوط شده را اضافه کنید تا خمیر شلی بدست بیایید. اگر خمیر سفت بود به آن کره آب شده یا روغن اضافه کنید و از روی حرارت بر دارید.
هسته خرما را بگیرید. اگر پوست خرما سفت است آنرا هم بگیرید. اگر از خرمای چسبنده استفاده کنید بهتر است. خرما را روی حرارت خیلی کم بگذارید تا نرم شود بعد با گوشت کوب آنرا له کنید تا یک دست شود.
روی یک سطح صاف چند قطره آب بریزید سپس یک لایه سلفون (یا نایلکس) روی آن قرار دهید تا نیلکس حرکت نکند. سپس مخلوط خرما را روی نایلکس بگذارید و روی خرما یک نایلکس دیگر بگذارید و شروع کنید با دست یا وردنه به پهن کردن خرما تا یک مستطیل به ابعاد حداقل 20 در 10 و ضخامت نیم سانت درست شود. بعد آرد خمیر شده را طوری روی خرما پهن کنید که از اطراف یک و نیم تا 2 سانت فاصله داشته باشد. سپس پودر پسته و گردو و پودر هل را روی خمیر آرد بریزید و شروع کنید با نایلکس به رول کردن خرما. آرام آرام نایلکس را از رول خرما جدا کنید و دوباره رول کنید و ضمن رول کردن خرما را فشرده کنید. سپس خرما را در ظرف مناسب بگذارید ودر یخچال قرار دهید تا سفت شود بعد از سفت شدن یک کارد تیز را چرب کنید و خرما را به قطعات نیم سانتی برش بزنید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress