نوش جان

لبو

لبو
Print
مواد مورد نیاز
  1. چغندر: به میزان دلخواه
  2. آب: به میزان لازم
  3. شکر یا نبات و یا عسل: در صورت تمایل و با توجه به شیرینی چغندرها (حداقل 30 گرم)
دستور تهیه
  1. چغندرها را بشویید و با فرچه پاک کنید.
  2. ته چغندرها (محلی که ساقه رشد می کند) را به ضخامت 2 میلیمتر پوست بگیرید. ریشه را هم جدا کنید تا ارتفاع ریشه باقی مانده یک سانت باشد.
  3. چغندرها را در یک ظرف مناسب بگذارید و روی آنها آب بریزید. به اندازه ای باید آب بریزید که چغندرها در آب غوطه ور باشند و 5 سانت روی چغندرها آب باشد. همچنین ارتفاع قابلمه باید زیاد باشد طوری که سطح آب تا بالای قابلمه 4 تا 5 سانت فاصله داشته باشد.
  4. ظرف را روی حرارت بگذارید و اجازه دهید به جوش بیاید. در این مرحله بسیار مراقب باشید چون چغندر سریعا کف می کند و سر می رود.
  5. تا حد امکان کف روی آب را بگیرید.
  6. وقتی چغندر به جوش آمد، حرارت را متوسط کنید و درب قابلمه را نیمه بگذارید. اجازه دهید چغندر به مدت 2 ساعت بپزد و به اندازه نیم لیتر (دو پیمانه) آب باقی بماند.
  7. حرارت را خاموش کنید. چغندرها را از آب خارج کنید (آب را دور نریزید). اجازه بدهید چغندرها کمی سرد شود. بعد چغندرها را پوست بگیرید.
  8. چغندرهای پوست گرفته را همراه با آب باقی مانده در یک قابلمه روی حرارت بگذارید. در صورت تمایل شکر، نبات، و یا عسل اضافه کنید.
  9. ظرف را روی حرارت متوسط بگذارید و در آن را نیمه باز بگذارید. اجازه دهید چغندرها بین 45 دقیقه تا یک ساعت دیگر بپزند.
  10. بعد از این مدت، با یک چنگال امتحان کنید که آیا چغندرها کاملا پخته اند یا نه. چنگال باید بدون فشار زیاد وارد چغندر شود.
نکات مهم
  1. سعی کنید چغندرهایی که برای تهیه لبو انتخاب می کنید، بافت سفت داشته باشند و تازه باشند.
  2. اضافه کردن شکر، نبات یا عسل باعث شیرین تر شدن و شفاف تر شدن رنگ چغندر می شود.
نوش جان | دستور پخت تصویری غذاهای جدید و خوشمزه https://nooshejaan.com/

لبو در یک روز سرد پاییزی یا زمستانی بسیار دلچسب است. به خصوص اگر باران یا برفی هم در حال باریدن باشد خوردن لبوی داغ یک چاشنی بی نظیر است. به همین دلیل برای شما طرز تهیه لبو را آماده کرده ایم. این لبوهای خوشمزه البته به صورت سرد و همراه با سالاد نیز بسیار خوشمزه هستند.
طرز تهیه لبو را در ویدئوی زیر مشاهده کنید. نوش جان!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress