نوش جان

گوجه‌پلو با کباب تابه‌ای

مواد مورد نیاز جهت تهیه گوجه پلو همراه با کباب تابه ای برای 2 نفر
گوشت چرخ کرده … 200 گرم
برنج … 2 پیمانه
گوجه فرنگی … 1 کیلو
پیاز … 300 گرم
سیر … 3 حبه
نمک و فلفل قرمز و زرد چوبه و روغن به میزان لازم
طرز تهیه از سیر تا پیاز این غذای خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
گوجه فرنگی را یا چرخ کنید یا رنده کنید و بگذارید روی حرارت تا آب آن جمع شود.
پیاز را نگینی خرد کنید و با روغن سرخ کنید.
برنج را بشوید و نمک بزنید و 2 ساعت در آب و نمک بخیسانید.
به پیاز داغ آماده شده روی حرارت کم، زردچوبه بزنید و تفت بدهید. بعد گوجه فرنگی که آب آن جمع شده است همراه با نمک و فلفل قرمز اضافه کنید و مخلوط کنید. درب قابلمه را ببندید تا 5 دقیقه که مواد با هم پخته شوند و طعمشان را به هم بدهند.
در یک قابلمه 1 لیتر آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد آب برنج را خالی کنید و همراه با نمک به آب جوش اضافه کنید تا برنج نیم پز شود. بعد وارد آب کش کنید تا آب برنج گرفته شود. در یک قابلمه 2 قاشق غذاخوری روغن و 2 قاشق غذاخوری آب بریزید. ( اگر دوست داشتید نان یا ورقه های سیب زمینی قراردهید ) و بعد از برنج آبکش شده روی آن بریزید بعد بالای برنج مخلوط گوجه فرنگی و پیاز داغ بریزید و ادامه بدهید تا مواد تمام شود. سپس قابلمه را روی حرارت بالا بگذارید. وقتی بخار کرد دمکنی قرار دهید و حرارت را کم کنید تا 45 یا یک ساعت که پلو دم بکشد.
برای تهیه کباب تابه ای: پیاز را رنده کنید و با گوشت چرخ کرده و سیر رنده شده و نمک و فلفل و زردچوبه کاملا مخلوط کنید. 2 قاشق غذاخوری روغن در یک ماهی تابه بریزید و از مخلوط گوشت به اندازه های یک گردو بر دارید پهن کنید و در روغن بگذارید. وقتی که تمام مواد در ماهی تابه پهن شد ماهی تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید 20 دقیقه یک طرف و 20 دقیقه دیگر طرف دیگر تا آب کباب ها جمع شود و به روغن بیافتد. بعد گوجه پلو را همراه کباب تابه ای ریزه ای سرو کنید.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress