نوش جان

تخم مرغ گوجه

مواد مورد نیاز جهت تهیه تخم‌مرغ گوجه برای دو نفر:
گوجه فرنگی … نیم کیلوگرم
تخم مرغ … دو عدد (و بیشتر بسته به تمایل)
روغن مایع … دو قاشق غذاخوری
زردچوبه … نصف قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل به میزان لازم
روش تهیه این غذای ساده را به خصوص برای کسانی که تازه می‌خواهند آشپزی کنند آماده کرده‌ایم که می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
ابتدا باید پوست گوجه‌فرنگی را بگیریم. برای اینکه راحت‌تر این کار انجام شود، یک لیتر آب را به جوش بیاورید و آن را روی گوجه‌فرنگی‌ها داخل یک ظرف بریزید. اجازه بدهید به مدت 5 تا 10 دقیقه گوجه‌ها داخل آب جوش باقی بمانند. بعد آب را خالی کنید و این بار آب بسیار سرد روی گوجه ها بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه گوجه ها داخل این آب سرد بمانند (در ظرف را ببندید!)
حالا می‌توانید به راحتی پوست گوجه‌ها را بگیرید. سپس گوجه‌ها را نگینی (قطعات یک سانتی‌متری) خرد کنید.
در یک ماهی‌تابه روغن بریزید و بگذارید کمی گرم شود. حالا زردچوبه را به روغن اضافه کنید و کمی تفت دهید. بعد گوجه‌ها را اضافه کنید. نمک و فلفل را هم اضافه کنید و مخلوط کنید. در ماهی تابه را ببندید (حواستان باشد کف نکند). وقتی آب گوجه خارج شد و به جوش آمد شعله‌ی گاز را کم کنید و اجازه بدهید به لعاب بیفتد (حدود نیم ساعت).
حالا گوجه ها را یک طرف ظرف جمع کنید، طوری که روغن و لعاب گوجه فرنگی در طرف دیگر ظرف باشد. تخم‌مرغ‌ها را در این ناحیه بشکنید و اجازه بدهید تا سفیده سفت شده و زرده به اندازه دلخواهتان سفت شود.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress