نوش جان

قیمه پلو

مواد مورد نیاز جهت تهیه قیمه پلو برای 4 نفر
گوشت بدون استخوان … 400 گرم
برنج … 2 پیمانه
لپه … 1 پیمانه
پیاز … 300 گرم
رب گوجه فرنگی … 1 قاشق غذاخوری
زرد چوبه، دارچین و گرد لیمو عمانی … هر کدام 1 قاشق چای‌خوری
فلفل و روغن و نمک وآب به میزان لازم
سیب زمینی یا نان برای کف قابلمه به میزان لازم
طرز تهیه این غذای خوشمزه ایرانی را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
برای تهیه قیمه پلو می توانید از انواع گوشت قرمز و بوقلمون و مرغ استفاده کنید. گوشت را به قطعات 2 سانتی تقسیم کنید.
پیاز را نگینی خرد کنید و سرخ کنید. اگر از گوشت مرغ استفاده می کنید به تمام پیازتان می توانید زرد چوبه بزنید ولی اگر از گوشت قرمز استفاده میکنید بخشی از پیاز داغ را بردارید و با گوشت مخلوط کنید و بگذارید تا آب گوشت جمع شود. و به بقیه پیاز داغ زرد چوبه بزنید.
لپه را اگر دیر پز است بپزید تا نرم شود ولی له نشود. برنج را هم بعد از پاک کردن و شستن به مدت 1 ساعت در آب سرد و نمک بخیسانید.
آب گوشت که جمع شد، رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و کمی تفت دهید بعد نمک و فلفل و دارچین و پودر لیمو عمانی را هم اضافه کنید و مخلوط کنید. بعد لپه را به همراه 1 لیتر آب اضافه کنید وقتی که مواد بجوش آمد حرارت را کم کنید و تا زمانی که گوشتتان کاملا پخته شد به پختن ادامه دهید. برای مرغ به 45 دقیقه تا 1 ساعت زمان احتیاج دارید.
اگر از گوشت قرمز استفاده می کنید حدودا 2 ساعت زمان و همچنین آب بیشتری لازم است که گوشت پخته شود. همچنین نمک و پیاز داغی که زرد چوبه زده شده و ادویه ها را در آخر اضافه کنید و اجازه دهید 15 دقیقه مواد با هم پخته شوند و طعمشان را بهم بدهند .
در یک قابلمه 2 لیتر آب بریزید وقتی که بجوش آمد به آن نمک اضافه کنید و آب برنج را که خیسانده اید خالی کنید و به آب در حال جوش نمک اضافه کنید. اجازه دهید برنج نیم پز شود و سفتی آن زیر دندان حس شود، بعد برنج را وارد آبکش کنید تا آب آن خارج شود.
در کف یک قابلمه 2 قاشق غذاخوری روغن و زعفران آب کرده بریزید. اگر دوست داشتید سیب زمینی ورقه ای یا نان قرار دهید بعد از برنج آبکش شده روی آن بریزید و روی برنج از مواد بگذارید و این مراحل را ادامه دهید. بعد روی حرارت بگذارید و حرارت را 5 دقیقه زیاد کنید. وقتی پلو بخار کرد حرارت را کم کنید و دمکنی بگذاریدبه مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت که پلو دم بکشد.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress