نوش جان

لوبیا پلو

ایرانی | 2014-09-24 | By

مواد مورد نیاز جهت تهیه لوبیا پلو برای 4 نفر

لوبیا سبز … 500 گرم

برنج … 500 گرم

گوشت گوسفند یا گاو یا بوقلمون … 500 گرم

پیاز نگینی خرد شده و سرخ شده … 4 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی … 3 قاشق غذاخوری رقیق شده در 1 پیمانه آب

دارچین …1 قاشق چایخوری

زرد چوبه … 1 قاشق چایخوری

فلفل قرمز و نمک و روغن به میزان لازم

طرز تهیه لوبیاپلو را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده نمایید. نوش جان!

خلاصه‌ی روش تهیه:

به 2 قاشق غذا خوری پیاز نگینی خرد شده و سرخ شده گوشت قیمه شده را اضافه کنید. بگذارید آب گوشت جمع شود و سپس به آن به مقدار لازم آب اضافه کنید تا گوشت پخته شود.

لوبیا ها را بعد از تمیز کردن به قطعات 2 سانتی تقسیم کنید و با 1 قاشق غذاخوری روغن با حرارت خیلی کم پخته و تفت دهید تا بوی خامی لوبیا گرفته شود.

دو قاشق غذاخوری پیاز داغ و زرد چوبه و دارچین و فلفل قرمز و رب گوجه فرنگی را روی حرارت مخلوط کنید و تفت بدهید و لوبیا را که پخته اید و تفت داده اید به پیاز داغ و ادویه ها و رب گوجه فرنگی اضافه کنید. روی حرارت کم بگذارید تا با هم بپزند و طعمشان را به هم بدهند و آب آنها کاملا جمع شود. حالا گوشت را که پخته شده و 1 پیمانه آب دارد به لوبیا و ادویه ها اضافه کنید و اجازه دهید با هم بپزند و گوشت طعم مواد را به خود بگیرد.

در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و نمک اضافه کنید و برنج را که قبلا در آب خیسانده اید و آب آن را گرفته اید اضافه کنید و بگذارید برنج کمی نرم شود. بعد در آب کش بریزید تا آب برنج گرفته شد. در یک قابلمه که کف آن را روغن ریخته اید (و سیب زمینی یا نان روی آن قرار داده اید) پلو بریزد و روی آن از مواد لوبیا قرار دهید تا تمام شود. روی حرارت بالا قرار دهید تا پلو بخار کند بعد حرارت را کم کنید و دمکنی روی در قابلمه قرار دهید تا 30 یا 45 دقیقه که پلو دم بکشد.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress