نوش جان

سوپ ماش

سوپ ماش برای 4 نفر
ماش … یک پیمانه
برنج قهوه ای … یک دوم پیمانه
تره فرنگی … 250 گرم
هویج … یک عدد
عصاره مرغ … یک عدد
خامه … یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل قرمز و فلفل سیاه به میزان لازم
طرز تهیه این سوپ خوشمزه را می‌توانید از ویدئوی زیر مشاهده فرمایید. نوش جان!

خلاصه روش تهیه:
ماش را بهتر است از شب قبل در آب سرد بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید.
برنج را یک ساعت در آب سرد بخیسانید.
تره فرنگی را بعد از شستن و گرفتن قسمتهای خیلی سبز آن به قطعات یک سانتی خرد کنید.
هویج را بعد از شستن به قطعات یک سانتی تقسیم کنید.
آب ماش را خالی کنید. به اندازه تقریبا 3 برابر میزان ماش آب اضافه کنید و بگذارید روی حرارت زیاد تا بجوش بیاید. سپس حرارت را کم کنید و هر از گاهی پوست ماش را که روی سطح ظرف جمع می شود بر دارید و بگذارید تا ماش مغز پخت شود. اگر به آب بیشتری نیاز بود آب جوشیده اضافه کنید و در پایان پخت بگذارید آب آن جمع شود.
آب برنجی را که خیسانده اید خالی کنید و دو برابر میزان برنج به آن آب اضافه کنید. روی حرارت بگذارید و بعد از جوش آمدن حرارت را کم کنید تا برنج مغز پخت شود. اگر نیاز به آب بیشتری بود می توانید آب جوشیده اضافه کنید و در پایان پخت اجازه دهید آب آن جمع شود.
بعد از اینکه برنج و ماش پخته شدند، هر دو را وارد یک ظرف بزرگتر کنید و تره فرنگی خرد شده و هویج خرد شده و عصاره مرغ و نمک و فلفل قرمز و فلفل سیاه و 3 پیمانه آب جوشیده اضافه کنید و بگذارید بجوش بیاید. بعد درب قابلمه را ببندید و حرارت را کم کنید به مدت 20 دقیقه که مواد طعمشان را بهم بدهند. بعد از 20 دقیقه حرارت را خاموش کنید و 5 دقیقه بگذارید سوپ سرد شود و سپس خامه را اضافه کنید و سرو کنید. اگر دو ست داشتید می توانید مواد را در مخلوط کن یا غذا ساز بریزید و کمی چرخ کنید. (زمان پخت با توجه به جنس ماش حداکثر 2 ساعت است.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Food Blog Theme from Nimbus
Powered by WordPress